Mogen we 10 minuten van je tijd?

Over precies een maand is het 5 oktober: Wereldmeningitisdag.
Dè dag om bekendheid te geven aan meninitis, sepsis, hersenontsteking.

Help jij ons met 10 minuten van je tijd? Om de bewustwording te vergroten over deze ziektebeelden en misschien wel leed voorkomen.

In vrijwel elke woonplaats vind je ze wel: minibibliotheken. In de week van wereldmeningitisdag willen we zoveel mogelijk van die minibibliotheken voorzien van het doorgeefboekje 'Zij kregen meningokokkenziekte'. Een boekje met ervaringsverhalen over meningitis/sepsis. Wil jij ons daarmee helpen? Super!

De ervaring leert dat mensen ervaringsverhalen niet vergeten en kunnen helpen hersen(vlies)ontsteking en bloedvergifting sneller te herkennen.

Hoe doe je mee?

• Stuur een mail naar info@meningitis-stichting.nl met als onderwerp: minibibliotheek. Zet in de mail je postadres en geef aan of je 1, 2 of 3 boekjes wilt verspreiden in je woonplaats.
  • Wij sturen je de boekjes toe, met als bedankje de bekende 'meningitis/sepsis symptomenpen' en een aantal symptomen-boekenleggers.
  • Jij zet het boekje/de boekjes met een boekenlegger in een, twee of 3 minibibliotheken in je buurt vanaf maandag 2 tot donderdag 5 oktober.
  • Als je een foto wilt maken met vermelding van de woonplaats en ons toestuurt via info@meningitis-stichting.nl of ons tagt in je eigen social media, zou helemaal top zijn. Dan kunnen wij die gebruiken in onze social media op 5 oktober!

We versturen boekjes zolang onze voorraad strekt. Wil je meedoen, geef je dan dus snel op!

Meer bewustzijn, minder ziekte?

Met jouw hulp vergroten we het bewustzijn over hersen(vlies)ontsteking, bloedvergiftiging, de symptomen en de vaccins die je ertegen kunnen beschermen.