Tweede dag CoMO conferentie

Vandaag praten we ‘s morgens over hoe de beleidsmakers en media te bereiken. Een vertegenwoordigster van de Meningitis Trust, de oprichter en ex president van de Internationale alliantie van Patienten Organisaties, IAPO (Albert van der Zeijden uit Nederland, marketing dames van ‘Presse-Papiers’ en twee vertegenwoordigers van zusterorganisaties starten met opdrachten.Dit leidt tot levendige discussies en voorbeelden van diverse landen. De NMS blijkt al ver te zijn met dit onderwerp, vergeleken met diverse zusterorganisaties.

‘s Middags gaat het over ‘social media’. Welke mogelijkheden zij er en welke gebruiken de zusterorganisaties. Ook hier doet de NMS het goed met twitter, hyves, de weblog en filmpjes op youtube. De deelnemers zijn verbaasd te horen dat wij (nog) geen Facebook hebben. Na vandaag kunnen we daar natuurlijk niet meer omheen. Maar onze uitleg dat wij in Nederland Hyves hebben en dat dit medium voor de Nederlandse populatie voldoende was, wordt begrepen.

Om vijf uur wordt de dag afgesloten. Al met al een zinvolle conferentie waar we ons netwerk enorm uitgebreid hebben, veel ideeën hebben gekregen en heel veel motivatie om door te gaan met het werk van de NMS. Dat we daarvoor hulp kunnen gebruiken voor verschillende plannen spreekt voor zich. En daar komen we binnenkort op terug!

Wilma en Yvonne