103 zieken en 22 doden door meningokokken W in 2018

Update: 103 zieken en 22 overleden door meningokkoken W tot en met december 2018. Bron: RIVM.

Update januari 2018: 103 zieken en 22 overleden door meningokkoken W tot en met december 2018. Bron: RIVM.

Update december 2018: 98 zieken en 21 overleden door meningokkoken W tot en met november 2018. Bron: RIVM.

November 2018: 93 zieken en 19 doden door meningokokken W is de trieste score tot en met oktober van dit jaar (2018). Bron: Algemeen Dagblad 15/11/2018.

Naast de kinderen die zich hebben laten vaccineren via het rijksvaccinatieprogramma zijn er tot en met oktober ruim 40.000 vaccins besteld bij apotheken. Het is niet duidelijk hoeveel van die vaccins naar jongeren zijn gegaan die ook een oproep hebben gehad in het kader van het Rijksvaccinatieprogramma, of die nog krijgen. (Bron: NOS.nl)

En toch laten niet alle opgeroepen jongeren zich vaccineren. Het AD meldde dat duizenden 14-jarigen geen inenting tegen meningokokken halen, met name in de 'biblebelt'.

Niet verstandig vindt de NMS, om geen vaccinatie te halen. Want deze ziekte overkomt je zomaar uit het niets en je kunt er niets aan doen om het te voorkomen, behalve door vaccinatie. Krijg je een oproep? Aarzel dan niet, want je laten vaccineren kan zo veel leed voorkomen.

Lees het artikel in het Algemeen Dagblad

Lees het artikel van in het Algemeen Dagblad over de vader van Maurits, die zijn vrienden heeft opgeroepen om zich te laten vaccineren. (Let op, dit is een Premium artikel, het kan zijn dat u hiervoor in moet loggen)