Presentatie op landelijke studiedag voor EHBO'ers

Op zaterdag 2 september gaf voorzitter Wilma Witkamp een presentatie in vogelvlucht - in 20 minuten - over meningitis en sepsis aan 770 toehoorders. Dit deed zij op de landelijke studiedag van het Oranje Kruis voor EHBO' ers in Nieuwegein.

770 EHBO'ers luisterden naar casussen van meningitis en sepsis, de symptomen, herkenning, behandeling, gevolgen en preventie.

De reacties na afloop en waren positief:

• 'Wat een tot de verbeelding sprekend verhaal'
  • 'Nu weet ik eindelijk wat ik gehad heb op mijn 17e: meningitis en sepsis (meningokokkenziekte)', opmerking van iemand van 62 jaar.
  • 'Ik ken iemand die haar man verloren is aan deze ziekte'.
  • 'Wat duidelijk uitgelegd wat de verschillen zijn in symptomen van meningitis en sepsis'
  • 'Nooit geweten dat de restverschijnselen zo divers en ingrijpend kunnen zijn'
  • 'Mijn kinderen gaan gevaccineerd worden, daarover heb ik getwijfeld maar nu weet ik het zeker'.

En op Facebook:

• 'Zeer interessante lezing? Geeft aan altijd scherp te blijven!'
  • 'Wat waren de 2 cases indrukwekkend! Heel zinvolle voordracht.'
  • 'Mooie presentatie, vond het jammer dat jullie niet veel tijd hadden gekregen voor de presentatie, terwijl de burgemeester lang aan het woord was en 10x hetzelfde vertelde. Had liever nog meer van jullie gehoord.'

Naar aanleiding van de presentatie is meteen een verzoek gekomen voor een presentatie bij een lokale EHBO-vereniging, waar wij graag gevolg aan geven. En verschillende verzoeken om informatiemateriaal.

Wilt u ook een presentatie bij uw vereniging, op school, kinderdagverblijf, een buurthuis of waar dan ook? Neem contact met ons op met info@meningitis-stichting.nl. Wij komen graag. Want hoe meer bekendheid er komt voor meningitis/sepsis - hoe beter!

Foto onder: de zaal waar over 10 minuten 770 toehoorders zitten om o.a. de presentatie van de NMS te horen en te zien.

zaal nieuwegein

Voorzitter Wilma Witkamp - voor het congrescentrum waar de studiedag van het Oranje Kruis voor EHBO'ers plaatsvindt, na afloop van de presentatie.