13 januari: lotgenotendag Meningitis en Encefalitis

Save the date: 13 januari 2024
Lotgenotendag voor getroffenen en dierbaren van Meningitis en Encefalitis “De dag dat alles anders werd.” 13 januari 2024

Herkenning, erkenning, ervaringen delen: gezamenlijke lotgenotendag van de Itsme Foundation en de Nederlandse Meningitis Stichting. Bent u er ook ook bij?

Save the Date

Lotgenotendag voor getroffenen en dierbaren van Meningitis en Encefalitis

“De dag dat alles anders werd.”

13 januari 2024

De gevolgen van meningitis en encefalitis kunnen een enorme impact hebben op het dagelijks leven van zowel de direct getroffenen als de dierbaren dicht om hem/haar heen.

Hoe ga je hiermee om? Hoe doen andere getroffenen het? Waar loop jij (nog) tegenaan? Hoe kunnen we elkaar helpen? En kun je nog een stap maken in je herstel?

“Ervaringen delen en verkennen met elkaar” is dan ook het thema van onze tweede lotgenotendag die op 13 januari 2024 wordt georganiseerd door de ItsME Foundation in samenwerking met de Nederlandse Meningitis Stichting.

Ervaringen delen met lotgenoten en familie van lotgenoten, erkenning, herkenning en mogelijke tips; wie weet wat er allemaal boven tafel komt!

Nadat de twee gastsprekers van die dag een inkijkje hebben gegeven in hun persoonlijke ervaring met herstel en wordt in kleine groepen onder begeleiding van een professional lief en leed gedeeld.

De dag ziet er globaal als volgt uit (tijden kunnen nog wijzigen):

10.30 - 11.00 Inloop

11.00 - 11.30 Gastsprekers over nieuwe revalidatie technieken

11.45 - 13.45 In groepjes uiteen (lunch wordt in de groepjes genuttigd)

13.45 - 14.15 Plenaire afsluiting met groepsfoto

14.15 - 15.00 Informele afsluiting met hapje en drankje

De kosten zijn €5,= per persoon. Voor degenen die donateur/vriend van de Nederlandse Meningitis Stichting (NMS) zijn, wordt dit bedrag door de NMS betaalt.
Meld je aan voor 25 december a.s via deze link!
Na aanmelding ontvang je een bevestiging met uiteraard de locatie (centraal Nederland) waar het evenement plaatsvindt.

We kijken uit naar jouw komst, samen met je dierbaren.

De dag dat alles anders werd” is een initiatief van ItsME Foundation en de Nederlandse Meningitis Stichting.

Itsme Foundation maakt zich hard voor meer onderzoek naar de oorzaak van Encefalitis en Meningitis, het verloop van de ziekte en naar behandelingen om het ontstekingsproces zo snel mogelijk te keren. Naast fundraising schenkt de Stichting ook aandacht aan het welzijn van getroffenen. Handvatten bieden om het leven na de ziekte weer op te pakken.
De Nederlandse Meningitis Stichting zet zich sinds 1995 in voor lotgenoten, belangenbehartiging, informatieverstrekking, voorlichting en onderzoek naar ziekte, behandeling en nazorg van meningitis/encefalitis/sepsis.