WERELDMENINGITISDAG op 24 april

JOINHANDS

Landen uit de hele wereld maken zich op voor 24 april, wereldmeningitisdag. Ook de NMS doet mee aan dit initiatief van de Confederation of Meningitis Organisations. Wij doen dat dit jaar met een toolkit voor huisartsenposten.

‘ De huisarts(assistente) zegt dat het griep is’

Dit is de titel van de brief die een ‘toolkit’ begeleidt voor alle huisartsenposten in Nederland. In deze toolkit informatie over meningitis/sepsis en het belang van vroegtijdige herkenning van de ziektebeelden. Want, hoewel het geen garantie is voor een goede afloopt, kan vroegtijdige herkenning soms veel leed en frustratie voorkomen.

Naast de toolkit worden op verschillende plaatsen fietszadelhoesjes geplaatst op fietsen de komende tijd. Deze wit met roze hoesjes zijn voorzien van de tekst ‘Het zal je maar gebeuren, meningitis/sepsis/nekkramp’.

Wilt u hoesjes op fietsen plaatsen in uw woonplaats of bijvoorbeeld op uw werk de komende weken? Laat het ons weten hoeveel u wilt en wij sturen ze u toe (zolang de voorraad strekt).