NMS dag 1 oktober in het Archeon in Alphen ad Rijn

De NMS ‘viert’ wereldmeningitisdag dit jaar tijdens het gezondheids-weekend in het Archeon op zondag 1 oktober. Ben jij er ook bij?

Voor iedereen met meningitis/ sepsis/encefalitis ervaring: jong en oud, met of zonder partner/gezin.

Ben jij er ook bij? Fijn! Want samen staan we niet alleen en kunnen we een grote vuist maken tegen meningitis/sepsis/encefalitis, een ervaring die we allemaal delen.

Iedereen die te maken heeft gehad met meningitis/sepsis/encefalitis is welkom: jong en oud, met of zonder partner/gezin. Kort geleden, lang geleden, dat maakt allemaal niets uit. Want de ervaring is en blijft er altijd, en lijkt soms de dag van gisteren..

Deze zondag is er informatie, lotgenotencontact, een moment met aandacht voor wereldmeningitisdag -5 okt- en uiteraard ruimte om het Archeon te verkennen. Kom je met kinderen? Dan zijn er vrijwilligers die hen vermaken, zodat je zelf alle tijd en ruimte hebt om met anderen in contact te komen. En natuurlijk zorgen wij goed voor de inwendige mens!

Deelnamekosten

Aan deelname zijn geen kosten verbonden. We stellen het wel op prijs als je vriend wilt worden van de NMS of een eenmalige donatie wilt doen. Heb je je opgegeven maar annuleer je je deelname na 17 september? Dan kunnen we kosten rekenen van € 15/pp.

Aanmelden

Doe je mee? Stuur ons een mail via info@meningitis-stichting.nl of schrijf je direct in met het inschrijfformulier onder deze link.

Conceptprogramma

Ochtend

10.00 uur: ontvangst en uitreiking van ‘dagattributen’ door NMS met koffie/thee/limonade en wat lekkers, de kinderen versieren hun eigen muffin10.30 uur: welkomswoord NMSKinderen: gaan na indeling in groepen met vrijwilligers het park en doen verschillende activiteiten in het park via de ‘doeroute’.

Volwassenen blijven in de zaal: presentatie over meningitis/sepsis/encefalitisaansluitend: groepsgewijs lotgenotencontact inclusief workshop met NMS vrijwilliger per groep voor begeleiding en inhoudelijke vragen. Indien gewenst kan een groep een deel van de ochtend ook samen het park in voor ‘wandelend lotgenotencontact’.

Middag

12.30 - 13.30 uur: gezamenlijke lunch, met alle deelnemers

Na de lunch: een groepsfoto of iets dergelijks voor wereldmeningitisdag met alle deelnemers

De kinderen gaan met hun groep en vrijwilligers weer het park in en bekijken o.a. de gladiatorshow. Ze volgen in de ‚NMs zaal’, een workshop voor wereldmeningitisdag/social media.

Ouders gaan het park in, onder begeleiding van een gids van Archeon

17.00 uur: voor wie wil een pannenkoek.

18.00 uur: afsluiting

Meer informatie of vragen?

Neem contact met ons op via mail: info@meningitis-stichting.nl of telefonisch: 035 5880072