Jeugddag 2012 “Nog beter dan de vorige edities!”

Op zondag 23 september organiseerde de Nederlandse Meningitis Stichting (NMS) de 9e (?) editie van de jaarlijkse Jeugddag. Ruim veertig kinderen en hun ouders kwamen op zondag 23 september naar Dierenpark Amersfoort om een onvergetelijke dag te beleven. Uiteraard was Bobbie (van Ernst, Bobbie & de rest) ook weer van de partij…

Bobbie, beesten en natuurlijk het dinobos. Zowel de kinderen als de volwassenen hadden genoeg te zien en te horen om zich een hele dag prima te vermaken. En net als voorgaande jaren werd voor iedereen bovendien een leuke groepsactiviteit georganiseerd. Ditmaal namen zowel de jongeren als de volwassenen een lip-/clibdubfilmpje op. Allereerst hebben de jongeren hun versie van ‘Red het bos en de dieren’ (Ernst, Bobbie & de Rest) opgenomen, waarna de volwassenen zich waagden aan een eigen versie van ‘I gotta feeling’ (Black Eyed Peas). Een vrolijke happening dankzij mede dankzij de enthousiaste inzet van Willeke Wauzz. De filmpjes waren in een ruwe montage te zien tijdens de Grande Finale van de Jeugddag en beleven zeer binnenkort hun wereldwijde premiere op YouTube. Tijdens die Grande Finale bleek bovendien dat deze editie van de Jeugddag, mede dankzij het mooie weer, een topper was. “Het was nog leuker dan de de vorige Jeugddagen”, viel een aantal keren op te tekenen.

Fenomeen

De jaarlijkse Jeugddag is inmiddels een fenomeen, geeft NMS-voorzitter Wilma Witkamp toe. “We zoeken ieder jaar een leuke, aansprekende lokatie en het lukt ons, met behulp van Bobbie en een legertje trouwe vrijwilligers, ieder jaar opnieuw om zowel de kinderen als de volwassenen een plezierige, zorgeloze dag te geven. Daarnaast is er altijd ruimte voor lotgenotencontact, want we weten dat vooral ouders deze dag ook gebruiken om ervaringen uit te wisselen en bij te praten. Gezien de opkomst voorziet de Jeugddag nog steeds in een behoefte, dus volgend jaar komt er weer eentje. Ik daag iedereen uit om nu alvast mee te denken over de invulling daarvan!”