Kim's blog nr 3 - oktober 2023: van alles wat

Deze keer wat verschillende onderwerpen. Er staat voor mij heel wat op de planning. Waaronder een operatie. Deze vind hoogstwaarschijnlijk in November 2023 nog plaats. Zojuist gehoord dat ik half Oktober bij de anesthesist een telefonische afspraak heb. Scheelt veel rijstijd.

Afgelopen weekend op 1 Oktober hebben we met de stichting een dag in het Archeon gehad. Deze dag was leerzaam maar gaf ook veel prikkels. Ook omdat ik wist dat er deze week nog veel afspraken op de planning stonden over mijn gezondheid. Maar ik heb me heel goed vermaakt, en iedereen kon zijn ervaringen en verhalen delen. We gaan hiermee zeker nog verder.

Ook was het donderdag 5 Oktober wereld meningitis dag. Hier hebben we ook nog wat foto's voor gemaakt en er komt een wereldwijde actie om aandacht te vragen.

In Archeon hebben we in drie groepen verschillende activiteiten gedaan. Zelf zat ik in de jongvolwassenen groep. We waren hier met acht.

De gladiatoren show kon ook niet gemist worden. Toen de strijd gestreden was kwamen er ineens militairen uit de eerste wereldoorlog de Romeinse Gladiator helpen. Dat was een vreemd gezicht. Omdat het park per periode werkt. Alleen was er dit weekend ook Gezondheids weekend waardoor zij er ook waren.

Na de gladiatoren show hebben we nog wat in het park rondgelopen. De chirurgijn ook nog gesproken en uitleg gegeven over meningitis. Hij vond het leerzaam. Ook de schoenmaker gezien. En wat dieren uit de middeleeuwen. Ook nog wat foto's gemaakt voor online.

Zelf ga ik waarschijnlijk nog wel een keer terug naar het park.

Na het rondlopen hebben we gezamenlijk nog pannenkoeken gegeten en afgesloten. Ook nog veel nagepraat.

Meer over de samenkomst staat ook op de facebookpagina van de Nederlandse Meningitis Stichting!

Tot de volgende blog! Groeten, Kim