5 oktober een bijzondere dag

Ruim 30 mensen mochten we begroeten op zaterdag 5 oktober in dierenpark Amersfoort op de familiedag van de Nederlandse Meningitis Stichting.

De term familiedag is niet voor niets gekozen: vanaf binnenkomst was de ongewilde band die we hebben duidelijk: de band door de ervaring met meningitis/sepsis/encefalitis.
Sommige deelnemers kenden elkaar van eerdere bijeenkomsten, andere waren nieuw en kenden elkaar niet of digitaal via facebookgroepen. Maar het maakte allemaal niets uit, de gesprekken kwamen als vanzelf op gang en het was of we elkaar al veel langer kenden.

Na een lunch en goede gesprekken ging ieder zijns/haars weegs het dierenpark in of bleef in de zaal die wij die dag hadden. Met lotgenoten, alleen, met het gezin of 'als ouders onder elkaar' en de kinderen met vrijwilligers.

Aan het eind van de dag was er voor alle deelnemers en vrijwilligers een tasje met gadgets en wat eten/drinken voor de rit naar huis.

Een bijzondere dag waar wij met een goed gevoel op terugkijken, een dag met goede gesprekken, een dag met een lach, een traan, oude en nieuwe vriendschappen, mooi weer en een dag die de naam recht deed: familiedag NMS.

Dank lieve deelnemers voor jullie openheid. Dank lieve vrijwilligers voor jullie hulp om deze dag te doen slagen.

Wij hopen u volgend jaar op de volgende NMS familiedag(en) te mogen begroeten. Wellicht zijn we dan in meerdere regio's te vinden. Wij houden u via deze website op de hoogte!

Eerdere berichtgeving

_____________________________________________________________________

Even er tussen uit? Lotgenoten treffen? Informatie vinden? Het kan op de familiedag op 5 oktober a.s. in dierentuin Amersfoort.

Komt u ook naar dierentuin Amersfoort op 5 oktober a.s.? Wij verwelkomen u graag voor een dagje in de dierenwereld, de mogelijkheid om lotgenoten te spreken en/of informatie van NSM deskundigen te krijgen. Met een lunch en koffie/thee/fris. En 's middags de mogelijkheid voor kinderen om samen met vrijwilligers het park in te gaan.

's Middags is er een apart programma voor mensen die hun naasten hebben verloren aan meningitis/sepsis.

Donateurs, al dan niet met partner en/of gezin hebben vrij entree. Niet donateurs betalen uur 25,00 per persoon.

Opgeven kan nog! Meer info vindt u hier.