Organisatie

De Nederlandse Meningitis Stichting (NMS) is opgericht op 13 december 1996 te Soest. We zetten ons in voor iedereen die te maken heeft/heeft gehad met meningitis/sepsis/encefalitis.

Naast lotgenoten-contacten, patiënten informatie en belangenbehartiging, geven we voorlichting aan geïnteresseerde burgers en beroepsgroepen.

De NMS werkt met een medische adviesraad en een aantal vaste vrijwilligers voor verschillende werkzaamheden.

De NMS is lid van CoMO: Confederation of Meningitis Organisations. Een organisatie bestaande uit patientenorganisaties wereldwijd.

Feiten

• Bestuursleden van de NMS hebben allen affiniteit met meningitis, hetzij door een eigen ervaring, hetzij vanuit hun professie.
  • De financiële basis van de NMS bestaat uit donaties, giften en subsidies.
  • De NMS is bij de Kamer van Koophandel ingeschreven onder nr 41190597.
  • De NMS heeft sinds eind augustus 2018 een ANBI status. Hiermee zijn uw eventuele giften aftrekbaar van de belasting
  • De NMS werkt met vaste vrijwilligers voor de telefoon, social media en het verzenden van materialen.