Mijn zieke partner

Ik woon in Canada en heb een verhaal om te delen over mijn partner. Hij is nu 32 en bijna drie jaar geleden heeft hij bacteriële meningitis gehad. Nu heeft hij heel veel problemen die hij waarschijnlijk de rest van zijn leven zal houden.
Hij kan niet meer werken, heeft bijna elke dag vreselijke hoofd- en spierpijn, slaapt ontzettend veel, is van karakter veranderd, heeft geheugens problemen enz. Dagelijks slikt hij veel medicijnen. We zijn bij verschillende soorten dokters geweest en hebben diverse therapieën geprobeerd.

Diagnose na een week

De diagnose werd pas na een week gesteld. In die week gingen we dagelijks naar artsen en zelfs 2 keer naar de spoedeisende hulp. Toen hij na een week een ruggenprik (spinal tap) kreeg en werd duidelijk dat hij bacteriële meningitis had. Het had niet veel gescheeld of hij zou zijn overleden.

Het heeft ons hele leven veranderd!

Voor zijn ziekte was hij altijd kerngezond en werkte hij hard. Dit is mede de reden dat hij het heeft overleefd hebben wij gehoord. Het heeft onze hele leven veranderd! Ik zou graag onze verhaal willen delen want ik vind het heel moeilijk om verhalen te vinden op internet over volwassenen die bacteriële meningitis hebben gehad en daar restverschijnselen aan over hebben gehouden ('after effects').

Sandra