Voorlichting Haagse Hoge School

In maart mochten Ingeborg, moeder van Luka en Wilma, voorlichter van de NMS, een presentatie geven aan studenten van de Haagse Hoge School en hun mentoren. De studenten waren veelal jaargenoten van de in 2023 door meningitis overleden Luka. En dan komt het wel heel dichtbij.

Na het indrukwekkende verhaal van Ingeborg over Luka en de presentatie met extra nadruk op symptomen bij jong-volwassenen en preventie kwamen de vragen. Hoe kun je symptomen onderscheiden van die van een griep? Wie loopt er meer risico? Wij zijn toch gevaccineerd tegen meningokokken? Dat de deelnemers dat niet waren tegen de variant die Luka heeft getroffen (meningokokken B) was een pijnlijke eye opener.

Een avond met emotionele momenten. Een avond die weer het belang van bewustwording van meningitis/sepsis symptomen en gevolgen liet zien. Én van de mogelijkheden voor preventie. Het is aan ieder zelf daar iets mee te doen of niet, als het maar een bewuste keuze is op basis van kennis!

Op dit moment zijn we in gesprek met een huisartsenkring (huisartsen en triagisten) over een (geaccrediteerde) informatieavond.

Ook belangstelling voor een voorlichtingspresentatie? Neem contact met ons op via info@meningitis-stichting.nl of telefonisch via 035 5880072. Wij komen graag met een de doelgroep afgestemde voorlichting in overleg met de aanvrager.