Expert Patricia Bruijning over meningokokken B vaccinatie

Tijd voor een maatschappelijke discussie over een pro-actief RVP in plaats van reactief en over individuele keuzes? Kinderarts-epidemioloog dr. Patricia Bruijning reageert in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde op het advies van de Gezondheidsraad om een vaccin tegen meningokokken B niet op te nemen in het Rijksvaccinatieprogramma (RVP).

Helaas is dit artikel alleen volledig te lezen wanneer u geregistreerd bent bij het NTVG. Wij hebben wel besloten dit op onze website te noemen, omdat wij, net als experts als dr. Patricia Bruijning, vinden dat er een maatschappelijke discussie over de beschikbaarheid van meningokokken B vaccinatie in Nederland moet komen. Want het leed dat en de onrust die meningokokkenziekte veroorzaakt, ongeacht door welk type, is onbeschrijfelijk. Een vaccinatie tegen meningokokken B kan een deel van dit leed en de onrust voorkomen.

Lees de samenvatting van het artikel in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde