Kim (28) houdt blijvende restverschijnselen over aan meningokokken B

portrait Kim VerbeekLaat ik mezelf even voorstellen, mijn naam is Kim Verbeek, ik ben 28 jaar en heb op tweeeneenhalfjarige leeftijd sepsis gehad van de Meningokokken bacterie variant B. Wonder boven wonder heb ik deze vreselijke ziekte overleefd!

Ik heb 3 maanden in het Radboud UMC gelegen, waarvan een korte periode in kunstmatige coma. Toen ik op mijn best was heb ik 1 tot 5% overlevingskans gekregen. Ik heb een hartstilstand en een MOF (Multi Organ Failure) gehad. Hier ben ik gelukkig van hersteld en heb ik niks aan overgehouden.

Restklachten

Van de sepsis heb ik littekens en amputaties aan overgehouden. Ik mis mijn linker onderarm en aan mijn linkervoet zijn verschillende teentjes volledig of voor de helft geamputeerd. Verder is veel beschadigd of niet volgroeid. Door de jaren heen heb ik heel erg veel operaties ondergaan aan littekens enzovoort.

Desondanks sta ik heel positief in het leven en zet ik altijd door. Hoe moeilijk ook soms...

Ik hou ervan om mezelf uit te dagen totdat de dingen wel lukken, ook al kost dat heel veel tijd, geduld en moeite, Maar dan kan ik wel zeggen: ‘’Ik heb het zelf gedaan!’’
Ik ben eigenwijs genoeg om te denken: ‘’Ik kan dit! Wanneer dit niet lukt zoals ik wil of bedacht heb ga ik net zolang door totdat het me wel gelukt is zoals ik het bedacht heb’’.

Dit geeft mij een enorme voldoening als het eindelijk gelukt is en dat geeft me daarna weer enorme kracht en motivatie om door te gaan.
Door deze mentaliteit van nooit opgeven en altijd blijven proberen ben ik zover gekomen als dat ik nu ben. Door de jaren heen ben ik vrij zelfstandig geworden.
Hierdoor vind ik het fijn als mensen mij de dingen zelf laten doen en het niet overnemen. Waar ik hulp nodig heb vraag ik dat.

Opgeven is voor mij geen optie!

Het blijkt wel dat ik een vechter ben en nog steeds. Je bent anders en daardoor is het bijvoorbeeld moeilijker om dingen te bereiken zoals een opleiding of werk.

Ik heb daardoor vaak te maken met tegenslagen! Ja, dat is moeilijk maar ik haal daar wel positieve energie uit om het te blijven proberen en nooit op te geven wat er ook gebeurt! Blijven vechten voor wat je wilt en nooit afwijken van dat doel. Uiteindelijk kom je er wel met vallen en opstaan.

Mijn motivatie

Mijn motivatie is daarom ook wel:

• Alle positieve energie en kracht die mensen me geven.
  • De uitdagingen die ik nog aan kan gaan.
  • Vechten voor mijn doelen.
  • Nooit opgeven.
  • Dankbaar zijn voor iedere dag en er het beste van maken.
  • De toekomst, alles wat nog komen gaat.
  • Niks van anderen aantrekken op het gebied van negativiteit en doorgaan met je doel en je daar nooit van af laten brengen! Mensen hebben altijd wel negatieve reacties over iemand of je nou anders bent of niet!

26 jaar later

Nu, 26 jaar later ben ik een doorzetter met een hele positieve instelling. Je kunt iets meegemaakt hebben wat je getekend heeft maar daar kun je ook positieve kracht uithalen, vechten voor je doelen en nooit opgeven. Deze kracht wil ik graag door kunnen geven aan anderen. Ik heb enorm veel mogen bereiken al waarvan nooit gedacht dat het ooit mogelijk zou zijn.
Ik leef met de dag en ben dankbaar voor iedere dag die ik heb! Geniet zoveel het kan en haal alles uit het leven wat eruit te halen valt.

Er zijn grote nieuwe stappen in mijn leven gekomen waar ik enorm dankbaar voor ben. Zo heb ik 5 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en heb ik 2 jaar geleden een huis kunnen kopen. Grote stappen waar ik hard voor gevochten heb om deze te behalen en waar ik nog altijd met veel trots op terug kijk.

‘’I came I saw I conquered’’

Tegenslagen maken je sterker

Alle positieve en negatieve dingen maken je sterker. Deze zieke waarvan ik gelukkig genezen ben, heeft me gemaakt tot wie ik nu ben.

Alle tegenslagen maken je sterker en harder zodat je iedere keer weer jezelf erdoorheen kunt slaan en waardoor het makkelijker is om er mee om te gaan. Je fluistert jezelf moed in om alle moeilijke dingen aan te gaan. Ikzelf geef daar een positieve draai aan en zo worden moeilijke dingen makkelijker om te doen.

‘’Never be ashamed of a scar. It simply means you were stronger than whatever tried to hurt you.’’