24 november Bijeenkomst voor nabestaanden

Marinus van den Berg, rouwdeskundige, spreekt 24 november a.s. tijdens de NMS-bijeenkomst voor mensen die een naaste hebben verloren door meningitis/sepsis.

Amersfoort/Soest - Fletcher Hotel Birkstraat

Spreker Marinus van den Berg

Deze middag spreekt rouwdeskundige Marinus van den Berg (1947). Marinus is auteur van tientallen boeken over rouw en verlies. Waaronder in 2016 een boek samen met Daan Westerink, Noem mijn naam, Leven met de dood van een kind.

De rode draad in zijn werk is: "omgaan met de dood moet je niet wegstoppen. De dood hoort bij het leven".
Elke rouw is anders, er is eigenlijk geen gemene deler voor het verwerken van een verlies. Elk verlies is een eigen verlies. Met elkaar praten kan je helpen om te gaan met afscheid en de dood.

Meer informatie over Marinus vindt u via deze link
Een gedicht dat ons aanspreekt van Marinus van den Berg

Programma

12.30 inloop en kennismaking met andere deelnemers en Marinus van den Berg, met lunchbuffet

13.30 start presentatie Marinus van den Berg

PAUZE

Vervolg programma: In overleg met Marinus van den Berg en de deelnemers gaan we verder in 1 groep of in verschillende groepen.

15.30 uur: afsluiting

Achtergrond

Het verdriet en hoe verder te leven met het verlies van een dierbare ervaart iedereen op zijn eigen manier.
Een (live) gesprek met lotgenoten kan opluchten. Samen heb je een ongewilde band. Samen praten over degene die je verloren hebt, samen stil zijn, ervaringen uitwisselen, verdriet, frustratie, verbazing, anekdotes, zonder oordeel; met begrip.
Binnen facebook-groepen zijn waardevolle groepen waar je lotgenoten treft en je verhaal kwijt kunt. Maar niets blijkt zo prettig om elkaar 'in het echt' te zien, bleek onder andere op de NMS-dag op 5 oktober.
Een rouwdeskundige heeft een andere rol, hij/zij kan dood bespreekbaar maken en je soms helpen met inzichten.

Donateurs en gezinsleden:geen kosten

Niet-donateurs uur EUR 15,00 pp als tegemoetkoming voor lunch/koffie/thee/fris.

Geen donateur 2019? Als u dat voor 24 november wordt, dan zien wij u 24 november als donateur. Volg de link voor informatie over donateurschap.

Annuleren

Verhinderd na opgave? Laat ons dit zo snel mogelijk weten. Voor afzeggingen vanaf 17 november kunnen wij kosten in rekening brengen ivm de reservering van locatie en catering.

Aanmelden

Aanmelden voor 24 november? Mail dan uw naam, naam van eventuele gezinsleden en uw telefoonnummer naar: info@meningitis-stichting.nl met vermelding van naam/namen of telefonisch: 035-5880072. Graag ook vermelden of u wel of geen donateur bent. Bent u dit niet, geef dan aan of u dit als nog wordt voor 24 november.