Donaties

Donateurschap

Wilt u ons een mail met uw huisadres en Wilt u donateur worden van de Nederlandse Meningitis Stichting? Daar zijn wij heel blij mee!

Hoe wordt u donateur?

U wordt donateur door een bijdrage van € 25,50 te doen. Dit kan op 2 manieren:

Via doneermodule

1. Stuur een mail met uw huisadres en vermelding dat u donateur 2018 wordt naar nmsinfo@meningitis-stichting.nl

2. Doneer € 25,50 via onderstaande doneerknop.

Via eigen overboeking

1. Stuur een mail met uw huisadres en vermelding dat u donateur 2018 wordt naar nmsinfo@meningitis-stichting.nl

2. Doneer € 25,50 rechtstreeks op onze rekening via een overboeking van uw rekening op NL63RABO01432.48.812, ten name van Nederlandse Meningitis Stichting, onder vermelding van 'donateur 2018' en uw naam & adresgegevens.

2a. U kunt er uiteraard ook voor kiezen om een jaarlijkse periodieke overboeking te doen.

LET OP: Wilt u ons altijd een mail met uw huisadres en mailadres te sturen naar nmsinfo@meningitis-stichting.nl als u gedoneerd hebt? Want zonder uw gegevens moeten wij uw bijdrage als gift beschouwen. Met uw gegevens bent u donateur, kunnen wij u snel laten weten dat wij uw bijdrage ontvangen hebben en u daarvoor bedanken. En wij kunnen u onze nieuwsbrief sturen.

U kunt uw bijdrage ook rechtstreeks overmaken op NL63RABO01432.48.812, Nederlandse Meningitis Stichting, onder vermelding van 'donateur 2018' en uw naam & adresgegevens.

Wanneer u uw bijdrage aan ons overmaakt, vermeld dan altijd duidelijk uw contactgegevens (naam, adres, telefoonnummer e-mail), zodat wij u kunnen laten weten dat wij uw bijdrage ontvangen hebben en u daarvoor bedanken.

Uw jaarlijkse bijdrage van €25,50 is onmisbaar voor ons werk voor u!

Waarom donateur/lid worden van de NMS?

1. U blijft op de hoogte van de ontwikkelingen op het gebied van meningitis/sepsis/encefalitis.
  2. Onze vrijwilligers staan voor u klaar om advies te geven of een luisterend oor te bieden.
  3. U kunt kosteloos of met korting deelnemen aan onze lotgenotenbijeenkomsten en/of bijeenkomsten met experts.
  4. U ontvangt 2 keer per jaar de NMS nieuwsbrief (vooralsnog digitaal).
  5. Wij kunnen uw belangen beter behartigen met een grotere achterban (aantal donateurs) en staan sterker in de lobby die we samen met andere (hersen)patiëntenorganisaties voeren.
  6. Ons werk maakt mensen met een meningitis/sepsis/encefalitis ervaring en hun naasten sterker.
  7. Door uw steun kunnen wij het lotgenotencontact uitvoeren en verbeteren.
  8. Door uw steun kunnen we meer vrijwilligers werven en u daardoor beter steunen en informeren.
  9. Door uw steun kunnen wij onderzoek naar het ziektebeeld en de behandeling van meningitis/sepsis/encefalitis stimuleren, evenals onderzoek naar de beschermingsmogelijkheden (vaccins) ter voorkoming van deze ziektebeelden.
  10. Hoe meer donateurs, hoe groter ons bestaansrecht! Onze subsidiegever (PGO) geeft alleen subsidies als wij minimaal 100 donateurs/contribuanten hebben die jaarlijks bijdragen.

Voor het vaste bedrag van € 25,50 per jaar wordt u donateur/lid. U steunt hiermee onze stichting en haar doelstellingen.

Wat heeft u aan donateurschap?

• U ontvangt na aanmelding het boekje 'Pim de pneumokok' met tekeningen van Jillian Schirnhofer (van het tv programma 'Jill')
  • 2 maal per jaar de NMS nieuwsbrief.
  • U kunt gratis of met korting deelnemen aan contactdagen.
  • U kunt contact opnemen met een ervaringsdeskundige/lotgenoot voor vragen of een luisterend oor. Hebben wij een antwoord niet paraat? Dan nemen wij contact op met een medisch adviseur.

Vergoeding kosten patiëntenorganisatie

Sommige ziektekostenverzekeraars vergoeden uw de kosten van een patiëntenorganisatie.
Via onderstaande link ziet u welke zorgverzekeraars mogelijk een vergoeding geven
voor uw jaarlijkse vaste donatie (lidmaatschap) bij de Nederlandse Meningitis Stichting.
Deze site van de Patiëntenfederatie Nederland kan u ook helpen met het maken van een keuze als u wilt overstappen naar een andere zorgverzekeraar.

Meer informatie over vergoeding deelname aan patiëntenverenigingen