Donateurschap

WILT U OOK DAT DE NMS BLIJFT BESTAAN?

Het belang van donateurs

NMS LogoOm te kunnen voortbestaan heeft de NMS minimaal 100 donateurs nodig (zie hieronder, subsidiebeleid). Wilt u dat wij ons werk voortzetten? Steun ons dan door donateur te worden voor € 25 per jaar of help ons met het vinden van mensen die dat willen.

Donateurschap

Als donateur ontvangt u
• mes+senger, het halfjaarlijkse magazine van de NMS
• (gevraagd) advies op het gebied van (medische) hulp
• korting op activiteiten.

Hoe wordt u donateur?

Neem contactop met ons op voor informatie of maak uw bijdrage over naar Raborekening 1432.48.812, Nederlandse Meningitis Stichting, onder vermelding van "donateur 2014" en uw adresgegevens.
Wanneer u uw bijdrage aan ons overmaakt, vermeldt dan altijd duidelijk uw adres, zodat wij u mes+senger kunnen toesturen.
Andere manieren om ons te steunen?

Gift

U kunt ons ook steunen met een gift, bijvoorbeeld de opbrengst van een activiteit of collecte.

Sponsoring

Sponsoring valt onder de normale ondernemingskosten. Die kosten zijn aftrekbaar bij het berekenen van de jaarwinst.

Subsidiebeleid

De overheid heeft het subsidiebeleid voor patientenorganisaties aangepast en versoberd. Daarom ontvangen wij met ingang van 2014 een basis-subsidie die alleen aan informatievoorziening en lotgenotencontact besteed mag worden. Dit betekent dat kosten voor zaken als belangenbehartiging, onkosten van vrijwilligers en ondersteuning van onderzoek niet meer gesubsidieerd worden.
Daarnaast zijn we verplicht om minimaal 100 leden/donateurs te hebben die vanaf 2014 jaarlijks een bijdrage van € 25 doen.

Basissubsidie

De basissubsidie van de overheid bedraagt € 35.000. In 2013 ontvingen wij € 2737 aan donateursbijdragen. Daarnaast ontvingen wij € 500 aan giften. Om onze activiteiten te kunnen blijven uitvoeren, zijn wij dus zeer afhankelijk van de overheidssubidie en hebben wij een minimum van 100 donateurs nodig.

ANBI

Giften aan organisaties met een ANBI status zijn belastingaftrekbaar. De NMS heeft de ANBI status met ingang van 1 januari 2014.