Wereld Meningitis Dag 2018 succesvol

• image

Wereldmeningitisdag 2018 leverde veel aandacht op, een succes!

In veel landen is aandacht besteed aan Wereldmeningitisdag. Ook in Nederland. Een samenvatting:

De Meningitis Stichting heeft een filmpje online gezet met een serieuze ondertoon: meningitis/sepsis kan je zomaar gebeuren. Het filmpje is inmiddels bijna 7000 mensen gezien!
Hier kun je het filmpje WMD 2018 NMS ook zien.

De NMS Facebook pagina heeft op 24 april meer dan 30 nieuwe likes gehad en heeft er nu meer dan 350. Maar om werkelijk wat te kunnen betekenen hebben we nog veel meer nodig. Zorg jij dat we voor 31 december 2018 naar de 500 gaan? Dank alvast!

De berichten die de NMS voorafgaand en op wereldmeningitisdag heeft geplaatst op facebook zijn goed bekeken, sommigen meer dan 2500 keer! Ook op Twitter en Instagram zijn berichten geplaatst.

De NMS heeft op 24 april 2 besloten lotgenonotengroepen op Facebook geopend:

Ouders van kinderen met meningitis/sepsis (inmiddels 61 leden)
Nabestaanden van naasten die door meningitis/sepsis overleden zijn (inmiddels 18 leden).

Daarnaast was er al de groep pneumo-/meningokokkensepsis vragen en ervaringen.

In de groepen vind je lotgenoten, kun je ervaringen uitwisselen  en (medische) vragen stellen.

Heb je zelf meningitis gehad, of je partner een andere volwassen naaste en heb je behoefte aan lotgenotencontact? Dan is er de pagina
Leven na hersenvliesontsteking

Dit is geen NMS pagina maar we werken wel nauw samen met de beheerders van deze pagina, Melissa, Gerdina, Hugo en Titia.

Op televisie is in Editie NL en tijd voor Max aandacht  besteed aan hersenvliesontsteking en de gevolgen. Ook Linda-nieuws heeft op internet een interview met prof. Diederik van de Beek verspreid over meningitis.