Hersenletselcongres in Ede

Op dinsdag 5 november was congrescentrum De Reehorst in Ede het décor voor alweer de zesde editie van het HersenletselCongres. Het congres, zoals altijd goedbezocht en wederom georganiseerd door AXON leertrajecten en de Hersenstichting, is voor zorgprofessionals a place to be als het gaat om uitwisseling van kennis en ervaring op gebied van niet aangeboren hersenletsel en de behandeling daarvan.

Reden genoeg voor de NMS om met een informatiestand vertegenwoordigd te zijn. Tussen de lezingen en workshops door bleek dat behoefte aan informatie over meningitis, sepsis en encephalitis (en restverschijnselen) ook bij professionals groot is. Niet alleen om de eigen kennis te verdiepen, maar ook om die kennis helder en duidelijk naar patienten te vertalen en – desgewenst – naar de NMS te kunnen verwijzen. Tegelijkertijd zijn de kennis en ervaring van de verschillende zorgprofessionals van grote waarde voor objectieve, deskundige informatievoorziening door de NMS.

Volgend jaar opnieuw!

Op de foto ziet u bestuurslid Merel Mootzelaar in de stand