Bowlen met de NMS was een succes

Ruim 30 kinderen en ouders verzamelden zich op zaterdagmiddag 26 november bij bowlingcentrum Overhees in Soest. Na een korte lunch werden de speciale bowlingschoenen aangetrokken en toog een ieder vol goede moed naar de banen. Met enthousiasme gooiden deelnemers kegels om, of deden pogingen daartoe. Na een uurtje kon iedereen even uitblazen tijdens een high tea. De high tea was gemaakt door een aantal bestuursleden en hun kinderen als voorbeeld van wat de NMS graag in 2012 wil organiseren: ‘high tea met de NMS’ – hierover binnenkort meer.

Omdat het mooi weer was en voldoende tijd voor de volgende bowlingsessie startte, gingen de jonge kinderen een kijkje nemen op de kinderboerderij naast het bowlingcentrum. De oudere kinderen en de ouders gingen in verschillende groepen met elkaar praten over de NMS. Onder andere vragen als ‘waarom is de NMS belangrijk’ en ‘hoe kan de NMS zorgen voor meer bekendheid over meningitis en sepsis’ kwamen aan bod. Tijdens deze sessie kwamen heel wat creatieve en verrassende ideeën en inzichten aan bod waar wij, het bestuur, in 2012 mee aan de slag gaan.

Na de pauze zochten de deelnemers de bowlingbanen weer op of vermaakten zich met de WII (Just Dance, een aanrader!). Het tweede bowlinguur vloog om en voor we het wisten was het alweer tijd voor het laatste deel van de dag: een kleine borrel met de laatste overblijfselen van de high tea als afsluiting.

Om iets over half 5 was het tijd om de dag af te sluiten. Met voor alle deelnemers een tasje met wat lekkers, de nieuwste NMS pennen, een notitieblok, symptomenkaartjes en stickers togen de deelnemers weer huiswaarts. Einde van een geslaagde dag!

Foto’s van de bowlingmiddag