Voorlichting in Brunssum

Op 11 april hield de NMS een presentatie voor de plaatselijke Rode Kruis afdeling in Brunssum.

Na een korte inleiding door Wilma Witkamp was het woord aan Cor Langenkamp. Cor vertelde de aanwezigen over zijn zoontje Mart, die overleden is aan meningitis. Na het verhaal van Cor nam Wilma het verhaal weer over voor het ‘complete verhaal over meningitis, sepsis en encefalitis’; van symptomen tot gevolgen tot preventie.

Onder de ongeveer 30 aanwezigen waren 5 mensen met een eigen of zeer nabije ervaring op meningitis/sepsis gebied. Door de ervaring van Cor en de eigen ervaringen van het publiek, werd het verhaal van Wilma extra indringend.

De deelnemers vonden de presentatie zeer leerzaam. In de wandelgangen vingen we onder andere op: “Nooit geweten dat er verschil is tussen hersenvliesontsteking en sepsis” en “ik dacht dat er altijd vlekjes waren”.

Ook hoorden wij: “dit zou toch iedereen moeten weten!”. Dat vindt de NMS uiteraard ook. U kunt dan ook altijd contact met ons opnemen voor presentaties op korte of lange termijn. Bijvoorbeeld op scholen, voor het Rode Kruis, voor de EHBO-vereniging, de buurtvereniging of voor wie dan ook. info-add-meningitis-stichting.nl of tel.: 035-5880072.